شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

انواع روش های خرید خودرو

۲۶ بازديد
  1. چقدر باید به خریدار تخفیف بدهید؟

اولین سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که آیا ماشین شما خوش فروش در بازار خرید و فروش خودرو است یا نه. ماشین های خوش فروش و رند بازار مشتریان زیادی دارند ولی اگر ماشین شما از جمله آنها نیست، امکان دارد مدت زیادی روی دست تان باد کند. پس می توانید کمی کوتاه بیایید و با در نظر گرفتن تخفیف، مشتریان را به سمت خرید ماشین بکشانید.

  1. نوع ماشین چه تاثیری بر بازار دست دوم آن دارد؟

سدان های خانوادگی تقریبا در بین مردم از بیشترین حجم محبوییت برخوردار هستند. صرف نظر از قدیمی یا جدید بودن خودرو، اگر ماشین تان در این گروه قرار دارد، می توان گفت که شانس بیشتری برای فروش آن وجود دارد. فروش ماشین های اسپورت، کوپه و به خصوص کانورتیبل ها معمولا تابع فصل های سال هستند؛ هوای آفتابی خریداران را به جنب و جوش می اندازد در حالی که برف و باران بازار فروش این گون خودروها را تقریبا راکد می کند.

وانت ها، کامیون و کایمونت ها، ون ها و ماشین هایی که مصرف کاری دارند، همیشه مشتریان خاص خود را دارند و قیمت گذاری آنها نیز اغلب به درستی کارشناسی شده است، چرا که استفاده کنندگان از این خودروها، اکثرا آشنایی کامل با بازار مربوط به حوزه خود را دارند. پیدا کردن مشتری برای ماشین های کلکسیونی به زمان بیشتری نیاز دارد و قیمت گذاری آنها کار پیچیده ای است. از طرف دیگر این نوع اتومبیل ها در صورت پیداشدن یک خریدار خوب می توانند با قیمت مناسب و باورنکردنی به فروش برسند.

  1. چطور درباره قیمت گذاری اطلاعات اولیه کسب کنیم؟

اولین کاری که باید انجام دهید این است که به سایت های آگهی آنلاین ماشین سر بزنید و ببینید چه تعدادی از فروشندگان در حال ارائه خودرویی مشابه با خودروی شما هستند. به این موضوع مهم توجه داشته باشید که دلالان خودرو قیمت های بالاتر و متفاوتی نسبت به فروشندگان مستقیم خودرو اعلام می کنند. سایت های آگهی آنلاین خودرو کمکتان می کنند که بتوانید با معیارهای مختلفی به جست و جود در میان آگهی ها بپردازید. مثلا سال، رنگ، کیلومتر کارکرد و... را انتخاب کنید تا در نهایت ببینید چه آگهی هایی با شرایط خودروی شما انطباق بیشتری دارند. به توضیحاتی که فروشندگان در آگهی شان نوشته اند، دقت کنید که خودروی شما دارا یا فاقد کدام یک از آن ویژگی هاست. شما با همین تحقیق کوتاه و ساده تقریبا می توانید بهترین قیمت را که منجر به فروش سریع خودروتان می شود، پیدا کنید.

  1. چه زمانی می توانید قیمت عرف بازار را رعایت نکنید؟

همیشه استثناهایی برای قیمت گذاری وجود دارد ولی شما باید جنبه انصاف، تعادل و منطقه را براساس شواهد موجود خودرو در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که قیمت را به گونه ای تعیین کنید که تا حدی دست خودتان را برای تغییر آن در زمان انجام معامله باز بگذارد. به عنوان مثال می توانید قیمت را اندکی بالاتر از قیمت نهایی در نظر بگیرید چون مشتری به هر حال از شما درخواست تخفیف می کند.

البته هنرمندی شماست که این مقدار را چقدر در نظر بگیرید که قیمت اولیه تان مشتری های احتمالی را فراری ندهد. سعی کنید تا حد امکان قیمت خودرو را یک عدد رند انتخاب کنید و از شگردهای تبلیغاتی که به طور معمول توسط دلالان خودرو کاربرد دارد، استفاده نکنید. انتخاب قیمت هایی مثل 29,900,000 یا 32,850,000 به نوعی گویای این مطلب هستند که از پیش عددی به عنوان تخفیف در نظر گرفته شده است.

انواع روش های خرید

روش پیش خرید

پیش خرید خودرو از روش های متداول برای مردم در امر خرید نقدی و یا خرید اقساطی خودرو میباشد. در این روش به طور کلی با پرداخت بخشی از مبلغ که حدودا نیمی از آن میباشد اقدام به خرید خودرو خواهید کرد. سپس در مراحل بعدی، روش پیش خرید به دو نوع عادی و قطعی تقسیم خواهد شد.

⦁ پیش خرید قطعی

در این روش سود مشارکت و همچنین جبران خسارت خریداران در صورت تاخیر، با داشتن کمی تفاوت، بسیار نزدیک به روش تحویل فوری میباشد. در این روش قیمت خودرو به صورت ثابت و قطعی خواهد بود ولی مدت زمان تحویل ممکن است کمی تغییر داشته باشد. میزان سود هم عموما برابر با حداکثر میزان سود سپرده گذاری در بانک ها خواهد بود.

⦁ روش پیش خرید عادی

در این روش تمامی مراحل با پیش خرید قطعی یکسان است، با این تفاوت که قیمت نهایی قطعی نشده و باز خواهد ماند. خریداران در این روش باید در چند قسط، وجه درخواستی خودروساز را پرداخت و هنگام دریافت دعوت نامه، از قسط آخر و قیمت نهایی آگاه شوند. همینطور خودروساز نیز حداقل مکلف است در طول این مدت، سودی معادل با 18 درصد به خریداران پرداخت نماید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.